Wednesday 3 August 2011

salam ramadhan

       3-ramadhan, masih aku terasa sedih walaupun aku tahu sedih ini sepatutnya sudah lama akan terjadi, sedih ini sepatutnya sudah lama berakhir,. dan sedih ini sepatutnya milik bersama tetapi milik diri hamba keseorangan sehaja,. kenapa di bulan Ramadhan?? iya,.. di bulan Ramadhan segalanya bermula,. tersentak aku dari cubaan aku dalam menggembirakan diri aku selama ini,.(takluk jiran dan penjual waffle bersama abang Yuri, bwat2 lupa pada si dia,. bwat2 x bw hp trn keja, tanam semua kenangan 6 kaki dalam tanah),. gi mana ya sih?  enggak bisa ku lupa.

        Itu yang aku malas online,. malas update, malas segala. Tetapi ini bukan post sedih,cit!!. cuma Ramadhan kali ini yang bermula dengan kesedihan yang banyak dan melampau. Tuan guru Dato' Haron Din pun masuk IJN,..isu-isu dalam negara yang kian rumit,. dan terlepas menonton rancangan EDISI KHAS minggu ini ,. waawawaa. Yang ini tidak sedih sebenarnya, mungkin Allah saja bagi aku tidur, nak bagi aku cuti ketawa kot. Yelaaa bulan puasa katakan. Juga yang bakal menyedihkan aku ialah, kemungkinan bulan ini aku tiidak cukup 30 terawih,. mungkin kerana raya awal,hahaha, tetapi yang pasti aku ditugaskan untuk bekerja di waktu orang lain sedang berjemaah terawih. cis..!! itu konpom sedih, tapi aku cuba untuk balik awal sewaktu kerja menggunakan hikmat cowteam,.kumpulan kerbau mahupun lembu Jamal Pak Tongko,. dan apa jadah yang seangkatan dengannya, (aku pun tak tau betool ke tak), yelaa kawan-kawan cover dari 8.30,. sementara aku memecut sehabis meter kapchai aku dek power  laju menuju jemaah terawih terdekat. Amacam?? ada lain yang nak ikut stail aku tak? sedikit sebanyak dapat menghilangkan kesedihan aku kan,. bhabhabha.

       haaah,. nak turun kerja da. Iya laa, xda masa lain nak post . Masa lain tak ada, sibuk dan lain-lain,. jadi, baru lepas sahur tadi baru tergerak nak menaip.

3 comments:

  1. beh kurang je pengalama kte.. nk pgi terawih pon syusyah~

    ReplyDelete
  2. haha,. hr ni aku berjaya terawih n turun kerje kol 9.10pm,. cunnn!!!

    ReplyDelete
  3. sempoi lah~ bg tips skit..

    ReplyDelete