Saturday 20 August 2011

See No Evil,. Only genius Acting wanker

        Apa khabar,.?? err,. bukan korang punya kabar,. puasa korang laa. haha,. Amacam? penuh n terjaga sambil diikuti terawih tanpa henti? Aku pula,. Puasanya n Terawihnya pun masih penuh nya, kan ,. punn. err,. tapi kurang terjaga sebab ramai sangat yang di Jabatan tu bukak mulut,. mengata sana dan sini,. dari xnk dengar jadi ikut dengar,. dari dengar ja,. jd tukang 'IYA' (mengiyakan/ peng-amin,.
eniesyazwani.blogspot.com ,.. pinjam gambar yukk.. nanti i add u ok.
bhabha),. dari tukang amin kepada tukang sampuk skali,. dari tukang sampuk skali hingga kepada Full-Time ngUMpaters,. ciisss,. nak dijauh pula ssh,. Alhamdulillah ada masanya aku berjaya buat-buat tido depan budak-budak Full-Time nih,. buat sibuk,. buat tak dengar, buat lawak,.. hah,. part buat lawak ni,. konpom aku hanyut,. kononnya nk divert-kan perhatian diaorg,. tiba-tiba jadi terlawak sangat hingga terbahak-bahak aku dan rakan full-time  dibuatnya,. cis,. maka berhabisan laaa aku men-topup-kan yang kurang sebelum tibanya waktu berbuka,. Ehem-ehem,. menu berbuka hari ini,.. kaset AE dan alkohol swab,. kerja PM la plak hari nih,. hihi,. nih awal sangat bincang tentang berbuka sebab tak bersahur punya pasal,.waaaa.,


      Berbalik kepada tajuk yang mungkin isinya kurang setengah dari isi pengenalan td,. sbb bulan puasa ni cuma layak meneguk ja,. nak kritik lebih-lebih takut dapat 'lapar dan dahaga' ja nanti yuk,.. Hayati dialog ini:


Cik A           :   Ambil pressure gauze,. (sambil menekan/\compress arteri femoral pesakit dan bladder pesakit)

Lembaga B  :   Oh iyakan , guna pressure gauze ja untuk tekan bladder dia,. err,. mana pressure gauze?

Cik A           :   Laa,. ambil gauze dan plaster,. lekat atas bladder pesakit la,.


melalui dialog ini, apa yang korang dapat? Jawapannya,. Lembaga B ni bodoh sombong,. benda tu sebenarnya dia tak tau pun,. sedangkan gauze dan plaster  tu depan dia ja,. cuma nak gabungkan ja. Siap cakap ,. "ya betul,. guna pressure gauze'" meng-iyakan penyataan Cik A,. rupanya Lembaga tadi cuma tahu bagaimana menggali kubur sendiri dan menimbus diri sendiri dalam kubur tuhh,. bhabha,.  


       Sebenarnya Lembaga B mungkin memang tidak tahu, dan gemar dirinya dilihat sebagai seorang yang memiliki phD dalam ilmu alam semesta tahap infiniti (cikgu aku cakap dulu , infinity  dalam bahasa melayu ni adalah 'ketidakterhinggaan',. semasa dia mengajar matematik tambahan tingkatan 4,.dia cerita maksud 'E' dalam calculator tuh bermaksud samada  error  atau infinity,.).  Keduanya, Lembaga B tadi mungkin memang tahu benda alah tu,. tapi oleh sebab dia nak tunjuk concern sangat sampai bising-bising seolah-olah Lembaga B ini adalah doktor dan buat kecoh sana sini sampai benda depan mata pun jadi tak nampak,. Apapun aku yang tak tahu menahu benda alah tu, berdiam sahaja., bukan tidak ingin bertanya,. tetapi Lembaga B yang sangat hinggar dan riuh menyukarkan dan menterhadkan peluang aku untuk bertanya. Di sini aku tak nampak benda yang dicari,. tapi aku nampak kebodohan dan kesombongan seorang Lembaga yang memerlukan bimbingan. Tidak apa, nanti sampai masanya aku akan bimbing ko wahai Lembaga B.


       Moral : Ilmu ada, guna sebaiknya, jangan nk buat lebih-lebih nak tunjuk jebat, handal, hero.   Kedua,. tanya Ayah Pin, konpom sesat jalan,. bhabhabha.  Selamat Bangun Malam,.

4 comments: